google-site-verification: google352095ad40f9714e.html

Architecture

  01. Annex H   
  02. Mikawa Art Center  
  03. Green Field Edge         
  04. Hut Y  
  05. Clinic S (unbuild)    
  06. Annex F     
  07. Village H(unbuild)
  08. Village UM  
  09. Farm O(2023-) 
  10. Museum H Entrance(2024-)
  11. Building T(2024-)

Furniture

  12. L’animale
  13. K Museum’s Chair

Exhibition Space
 
  14. Group Show TMAM 2020 
  15. The Tale of Architecture     
  16. alternative greenhouse
  17. Assembridge Nagoya
  18. Group Show N/BFMA+
  19. iichiko design at KHM
  20. be/behave/become(2023-)
  21. exhibition SO (2024-)
 
  22. Architecture for guidance (2024-)

Fieldwork
 
  23. alternative greenhouse
  24. Signs of Mobility 
  25. Constructing Assembly  
  26. Material Fieldwork in Okazaki  
  27. N Olympic Research Collective

Assemble
 
  27. be/behave/become(2023-) 
  28. Material Learning Farm(2023-)  
  29. Parallel Sessions 2021
  30. Parallel Projections 2019
  31. Aichi Triennale 2019  
  32. N Olympic Research
  33. Art Play Ground      
  34. IAMAS Community Archive
  35. Rehearsal T/N  
  36. Okazaki Design Chalet

Text / Books
 
  37. Assembly that creates an entrance for viewing  
  38. Windouw Research Institute 
  39. KenchikuTouron2022  
  40AP Kyoto
  41. Urban Theory of Pandemic  
  42Pararell Sessions 2021  
  43. Flagmental Image Game  
  44. Retro typing
  45. Architects of the Year    
  46. Tokyo Kenchiku Collection
  47. master’s thesis    

Previous works

  48. Eagle Woods House
  49. Make Alternative Space
  50. Calavan of MA-DO


Mark

  

Group Show N/BFMA

 

@Shigetomo Mizuno


2021 /  Nagoya/Boston Museumof Fine Arts 


都市の方舟/Arc of The City

我々は何に乗り何処へ行くのか?



 

新型コロナウイルスの流行により、都市がロックダウンされたり、人と人の交流が無くなったり、世界は国、都市のレベルで様々な対策に振り回されている。そして、この都市の行く末を委ねられた私たちは、その都市というものに乗ってどこへ行こうとしているのか? 中川運河を中心に制作された表現を新たな形でリプレゼンテーションすることで、この「都市の方舟」を映しだすことができるのではないだろうか(HP→N-mark

企画:N-mark 芸術監督:武藤 勇
会場設営:水野 茂朋、桂川 大

Due to the epidemic of the new coronavirus, cities are locked down, people-to-people interaction is lost, and the world is being swayed by various measures at the national and urban levels. And where are we going to ride in that city, entrusted with the fate of this city? By re-presenting the expression created around the Nakagawa Canal in a new form, it may be possible to project this "Arc of The City ".



Mark